piątek, 7 marca 2014

Wieliczka


      Kopalnia soli w Wieliczce czyli kolejny must see na mojej liście.
Bardzo długa kolejka, przynajmniej my na taką trafiliśmy, potem długie zejście schodami w głąb ziemi. Może się zakręcić w głowie :) Ceny nie są zachwycające ale jak wiadomo w Polsce za obejrzenie dobra narodowego trzeba słono zapłacić. 52 PLN, tyle trzeba zapłacić za pobyt w kopalni, bilety można nabyć również online. Musicie doliczyć koszt parkingu jeśli jesteście zmotoryzowani. My znaleźliśmy niedaleko kopalni pod małą budką z fast foodem miejsce na swój wehikuł, co ciekawe było to między dwoma płatnymi parkingami.

      Zwiedzamy prawie pół dnia, liżąc słone ściany przemieszczamy się z przewodnikiem na przód. Mijamy wiele komnat, liczne pomniki i tablice upamiętniające tamtejszych górników, nie brakuje też świętych obrazów. Podobało mi się, że wiele korytarzy wzmocnionych jest ogromnymi drewnianymi balami, nadaje to swoisty klimat kopalni. Chodzenia jest dość dużo, co należy mieć na uwadze szczególnie wybierając się na zwiedzanie z dziećmi, wiele korytarzy jest bardzo niskich. Wycieczka zrobiła na mnie ogromne wrażenie, byłam jednak bardziej ciekawa samej budowy kopalni niż tego co mówił przewodnik, chociaż niektóre fakty były naprawdę interesujące.

      Najważniejszym punktem wycieczki była oczywiście kaplica Św. Kingi wyrzeźbiona w soli.
Praktycznie wszystko zrobione było z tego kruszcu. Mam informację dla lepiej ustawionych, możecie sobie w tejże kaplicy wciąć ślub lub wyprawić jakąś inną szpanerską imprezkę i nie mówię tego złośliwie :) no może troszkę ale jest to taka moja uprzejma złośliwość :)


O! taki klimat...

      Na stronie internetowej wyczytałam, że pod ziemią czynne jest uzdrowisko ale nie ocenię ponieważ nie korzystałam z jego dóbr.
      Miejsce jest cudowne, specyficzny zapach i delikatny pyłek unoszące się w powietrzu sprawiają, że czujemy się troszkę jak w innym świecie. Owy pyłek widać nawet na powyższym zdjęciu. Jeśli mieszkacie niedaleko Krakowa lub będziecie tam przejazdem koniecznie zarezerwujcie jeden dzień na zwiedzanie Wieliczki. Jeśli wybierzemy się do kopalni rano to popołudnie możemy jeszcze wykorzystać na spacer po Krakowie. POLECAM!!!

Trasa:                  220km
Uczestnicy:          3
Paliwo:                LPG
rodz. wycieczki:   jednodniowa
Koszt całkowity:  70 PLN/os

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz