niedziela, 9 marca 2014

Góra Żar


      Niedziela... leniwy dzień czyli standardowo dodaję coś dla relaksu :)


      W Międzybrodziu Żywieckim znajduje się fajne miejsce na jednodniowy wypad. Beskid Mały nie jest dla mnie mega atrakcyjnym miejscem więc nigdy nie planowałam wyjazdu na cały weekend w te tereny. Jest to natomiast fajne miejsce dla osób aktywnie spędzających czas, wyczynowych rowerzystów czy wielbicieli sportów ekstremalnych. U podnóża góry w zeszłym stuleciu powstała szkoła szybowcowa co uczyniło to miejsce jeszcze ciekawszym. Dla mnie Góra Żar to idealne miejsce na weekendowe leniuchowanie. Prowiant i koc do torby, uśmiech na twarz i w drogę. Zaledwie 50km od domu wspaniały taras widokowy (tak ja nazywam to miejsce), na który możemy wjechać kolejką linowo-terenową lub najzwyczajniej wejść. Podejście jest strome ale krótkie więc warto się troszkę wysilić i rozgrzać mięśnie.

      Będąc już na szczycie możemy skorzystać z restauracji, zaszaleć na torze saneczkowym lub
położyć się na kocu i obserwować paralotniarzy i szybowce. Jest tam również ogromny zbiornik wodny, który widać zza płotu. Ja trafiłam na pusty więc podziwiałam betonowy basen o powierzchni 162tys m2. Możecie również wypożyczyć sobie rowery na miejscu i wybrać się na trochę trudniejszą niż po mieście przejażdżkę. Ja po całym tygodniu pracy wybrałam pełen relaks :) Wspaniały widok na Beskid Żywiecki z krainą jezior u podnóża odpręża i to mogę Wam zagwarantować. Polecam na wycieczkę jednodniową -zdecydowanie!



Uczestnicy:               2
Trasa:                       100km
rodz. wycieczki:        jednodniowa
paliwo:                      LPG
koszt całkowity:        10 PLN/os.


A NA ZAKOŃCZENIE KOLEJNA ZAGADKA PODRÓŻNICZA Z MOJEJ LISTY MARZEŃ:






   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz